Angelica

Ett liv, flera vägar. Ett liv, olika sanningar. Ett liv, välj din egen väg, din egen sanning.

Fredag.

Publicerad 2013-08-16 11:52:01 i Allmänt,

Oavsett om man jobbar eller är arbetslös så är fredagar alltid lika välkomna.

Att ha funderingar om hur vissa människor fungerar, är egentligen en massa slöseri på energi.
Men ibland kan man inte låta bli, jag vet att ett svar på dom funderingarna redan finns, men ändå är man inte nöjd med det. Så ibland börjar man fundera.

Och jag vet att det funderas miljoner gånger mer på hur jag fungerar, varför jag gör si, varför jag gör så, mm mm..
Och allting blir en så komplicerad härva så att sanningen inte ens existerar.

Jag mår bra, jag trivs, jag har gjort några tunga val. Men dom har fått mej att trivas lite bättre med tillvaron.
Jag beslutade att min kära hund Tille skulle få stanna hos uppfödaren, vilken han hade varit hos i 8 månader. Både jag och hunden mådde bättre av separationen.
Katten Trulsa som jämt vart bortglömd och ensam här hemma, hon fick komma till en tjej som jag tycker väldigt mycket om. Och Trulsa har det super bra där, all uppmärksamhet får hon, å så underbar å fin hon har blivit =)

Efter separationen från katten och hunden så fick ja testa på en annan ras, en ras som har gått emot allt vad ja egentligen tycker om. Eller jag har alltid hävdat att jag är en människa som vill ha stora hundar.
Det här är en liten ras, bichon frise, kräver mycket pälsvård, men fäller ingenting. Han vill vara med överallt, och kräver inte en massa motion.
Enzio är nog den mest snällaste hunden jag träffat, och nu vet jag verkligen hur det ska kännas att ha hund... Tanken att vara utan honom är krossande, han fick va hemma med min syster när vi va iväg till Norge en helg, och jag kände mej helt tom utan min bästa vän!
En känsla jag inte riktigt upplevt så stark förut.

Alla mina fördomar jag haft mot små hundar. Det stämmer verkligen inte.

Det här handlar om en förändring inom mej.
Inte om en vilja att vara nått jag inte är.
Livet förändras hela tiden, jag har börjat sett hur jag vill leva mitt liv nu.
Vet att det är svårt att acceptera av några få, men ni behöver inte följa med på den här resan.

Nu duscha innan hjärtat kommer hem på lunch.

Kommentarer

Postat av: Jenny V

Publicerad 2013-08-27 09:02:06

Livet är väll ändå i huvudsak att just du ska trivas med ditt liv? Du har jobbat på och börjar bli stark! Du kommer fixa det mesta du företar dig! Det vet jag! Vi kan aldrig förändra andra människor men vi kan alltid förändra oss själva =). Starkt jobbat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela