Angelica

Ett liv, flera vägar. Ett liv, olika sanningar. Ett liv, välj din egen väg, din egen sanning.

Andra dagen.

Publicerad 2013-09-03 21:12:02 i Allmänt,

Andra dagen av preparanden är gjord! Det känns fortfarande riktigt bra!
Underbart gäng killar som jag går med, och fantastiska instruktörer! Jag skrev det säkert igår, men det tål att upprepas =)

Idag så började vi med en Holmatro utbildning. Holmatro är det företag som gör klippverktygen som vi har i brandbilarna.
Utbildningen avslutades med ett prov och ett godkänt krävdes för att få ett certifikat. Full Pott på provet fick ja! Så jag är super nöjd!
Det är ju väldigt kraftfulla verktyg, så det krävs riktig kunskap om dom. Med tanke på att man ska använda dom runt folk som ska känna sej trygga i våran närvaro.

Lunchen fick jag spendera lite snabbt med min kära pappa =) han kom och hämta mej med bussen så åkte vi ner på stan och fick oss lite mat.
Vart en rätt stressig lunch, men det va roligt att få umgås med pappsen!

Efter lunch stod ytlivräddning på schemat.
Ut och bada i Storsjön! Kändes super bra när man fick ha en dräkt som inte är 10 storlekar för stor! =P

Imorgon är det en ny dag, och sjukvård står på schemat hela dagen.
Må nog faktiskt gå och lägga mej nu.

Godnatt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela